Edzés 40 felett? Kerülendő, ajánlott vagy kötelező? post thumbnail

Aki rákattintott a címre, már jó úton halad egy boldogabb élethez, hiszen érdekli a téma, és akit érdekel, valószínűleg tenni is fog érte, hogy jobb formába hozza magát. Nem feltétlen a tökéletes „summer body” kialakítására kell gondolni formába hozás alatt. Ebben a korban már igencsak valószínű a különböző testi panaszok kialakulása: itt fáj, ott fáj, és a mozgás se megy már annyira. A mondás is úgy tartja, ha ebben a korban úgy kelsz fel, hogy nem fáj valamid, akkor meghaltál.

Félreértés ne essék, senkit nem cél lehúzni, leöregezni, de igenis óvatosabban kell nekiállni bármilyen mozgásformának, mint 20 évesen. Természetesen a fiataloknak sem érdemes szakszerű segítség nélkül elkezdeni az életmódváltást.

Mik az előnyei?

Bármilyen mozgásforma, erősíti a szervezetet. Előbb-utóbb erősebb ellenállóképességgel, immunrendszerrel, gyorsabb anyagcserével fog rendelkezni az, aki rendszeres mozgást épít be az életébe.

Segít a jobb, pihentetőbb alvásban. A felnőtt szervezetnek napi 6-9 óra alvásra van szüksége, ennek ellenére a nap folyamán ért stressz faktorok miatt nem mindenki képes az éjszakai órákat, minőségi alvással tölteni. Ha azonban egy nap nem csak mentálisan, hanem fizikálisan is lefárasztjuk magunkat, könnyebben, és mélyebben tudunk majd aludni.

Mindemellett levezeti a feszültséget, (nem családon belül kell megoldani :D)

Mozgás közben a szervezet endorfint – ismertebb nevén „boldogág hormont” – termel, ami nem csak hogy jobb kedvre deríti, de erős fájdalomcsillapító hatással is bír. Pontosan ezek miatt menstruáció előtt, után és közben is mindenképp ajánlott, valamilyen könnyebb mozgásformára szánni pár órát.

„Szeretnék változtatni, de nincs időm rá…”

Mindenki tudja, hogy munka esetleg gyerkőc(ök) mellett nehéz, sőt szinte lehetetlen feladatnak tűnik még egy plusz órát betuszakolni az órarendünkbe.

Mit tehetsz?

Az első és legfontosabb: DÖNTS! Döntsd el, hogy szeretnél lefogyni, rendszeresen mozogni, vagy dönts, arról mit nem szeretnél… Nem szeretnél vérnyomáscsökkentő gyógyszert, inzulint szedni minden nap.

Inkább most kelj fel kisebb izomlázzal, mint hogy 10-20 év múlva ne tudj felkelni. A lényeg hogy legyen egy célod. Ha ez megvan, onnantól kezdve máshogy fogod látni a napjaidat. Meg fogod látni a szabad egy-egy órát a napodban és előbb utóbb azon kapod magad, hogy a napod, programjaid az edzéshez igazítod, nem pedig fordítva. Ehhez nincs más dolgod, mint eljönni hozzánk a Strong Mommy óránkra minden csütörtökön 17:30-tól! Jelentkezés a linkre kattintva: https://ujszeged.strongbody.hu

Tekints a mozgásra az énidőt színesítő elfoglaltságként, elvégre, aki lemegy edzeni azt elsősorban nem a barátokért, gyerekekért vagy épp a főnökéért teszi, hanem azért, hogy jobban érezze magát a bőrében. Hidd el egy edzés még jobban fel tud dobni, mint egy pohár bor, vagy egy vacsi a barátokkal.

Ha megvagy a mentális felkészüléssel a következő lépés hogy, kérj segítséget. Felnőtt ember lévén az ego már nem (mindenkinél) játszik központi szerepet, ennek értelmében nem ciki a szakember felkeresése. Ezért is kell az a bizonyos megfogalmazott cél, hiszen azzal az edző, dietetikus, gyógytornász dolgát is nagyban megkönnyíted.

A mozgás szeretete, mindennapijainkba való beépítése nem egy-két nap, hét műve, hanem hosszas kitartás és erős akarta észrevétlen, gyümölcse. Mint minden jó dologhoz, ehhez is idő kell, de hidd el a végén te leszel a leghálásabb magadnak, amiért elkezdted, és tartalmat adtál a pihenésnek is.

Kívánom, hogy a kitűzött céljaid elérd, és újabbakat tűzz ki!

STRONG MOMMY minden csütörtökön 17:30-tól!
Bejelentkezés: https://ujszeged.strongbody.hu

Godó Livi

Categories:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük